Laatste deel Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van ruudensuze - WaarBenJij.nu Laatste deel Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van ruudensuze - WaarBenJij.nu

Laatste deel Nieuw Zeeland

Door: wij

28 April 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Terug op het Noordereiland hebben we eerst 'n nachtje (illegaal) in Wellington geslapen. Daarna hebben we 'n dagje gereden om ongeveer in het midden van Nieuw Zeeland uit te komen. We hadden namelijk nog 'n paar leuke dingen overgehouden op 't Noordereiland, waaronder de 'Tongariro Alpine Crossing'.

De volgende ochtend stonden we vroeg op, want de Tongariro Alpine Crossing is 'n 7 tot 8 uur durende wandeling, die beschreven staat als een van de beste dagwandelingen van Nieuw Zeeland. We parkeerden onze auto aan 't einde van de track en werden met 'n shuttlebus bij 't begin gedropt. Uit de bus liepen we (met wel wat veel mensen) het eerste stuk door 't park. Er was 'n riviertje, 'n waterval en vooral liepen we door heel veel lavagesteente. Het zag eruit alsof we door 'n hele grote pan gehakt liepen. Na anderhalf uur kwamen we uit bij Mount Doom uit 'Lord of the Rings' (in 't echt: Mount Gnauruhoe). Dit is 'n vulkaan van 2291 meter hoog en die kon je beklimmen... Dit voegde 3 uur aan je trip toe, maar met 'n master in 'sports & motivation' in ons gezelschap, moesten we natuurlijk toch de berg op!

Het was 'n behoorlijk pittige klim omdat de vulkaan voornamelijk uit as, gruis en losse stenen bestaat. Bij iedere stap die je zette, gleed je 'n halve terug en 't was echt heel erg stijl. Eenmaal bovenaan gekomen was 't uitzicht magisch. We stonden bovenop 'n vulkaan met 'n donkerrode rand en 'n groot kratergat in 't midden. We zagen de omliggende bergen, de Emerald Lakes en de thermische omgeving. Terug bleek 'n fluitje van 'n cent. Door al 't gruis konden we onze hakken in de berg zetten en 'n soort skibewegingen maken om naar beneden te sliden. Waar we 2 uur hadden gedaan om boven te komen, waren we in 40 minuten weer beneden.

Daarna was de wandeling nog niet gedaan, nee we hadden nog zo'n 4 uur voor de boeg. We liepen langs prachtige azuurblauwe meren, veel rokend en smokend land en rood en zwart lavagesteente. 's Avonds op de camping hebben we, na deze in totaal 8,5 uur durende wandeling, de beentjes even ontspannen in onze 'private SPA'.

Voor de volgende dag hadden we skydiven gereserveerd (nee wij houden niet van stilzitten). Helaas was 't de hele dag heel erg winderig en werd onze afspraak steeds verzet en uiteindelijk 'afgeblazen'. De volgende dag was 't weer gelukkig veel beter en de rest van dat verhaal hebben jullie al eerder kunnen lezen!

Ons Nieuw Zeeland avontuur zat er nu bijna op, maar omdat we nog een paar daagjes over hadden, brachten we de corromandel peninsula ook nog een bezoekje. Hier ligt het 'wereldbekende' (in Nieuw Zeeland dan) Hot Water beach. Er zit daar een hete lavasteen diep onder de grond waardoor je met 'low tide' je eigen hot pool kunt graven.Boven de steen graaaf je een gat in het zand en daar komt dan vanzelf heet water uit omhoog borrelen. In onze zwemkleding en gewapend met een schepje gingen we naar het strand en daar aangekomen waren er zo'n 50 mensen overal gaten aan het graven op zoek naar warm water! 2 uur voor en na low tide zou je bij het warme water kunnen (omdat de zee er dan niet overheen spoelt) maar de gatengravers begonnen al 3 uur voor low tide en uiteindelijk werd het heet water wel gevonden maar werd het niet zo laag tij dat we daadwerkelijk een hot pool konden graven (het zeewater bleef er overheen spoelen en dat is koud!)

De dag erna brachten we 'n bezoekje aan de Cathedral Cove. Veel mooie uitzichten, mooie stranden, maar waar 't uiteindelijk om ging, de Cathedral Cove, viel 'n beetje tegen omdat er allemaal hekjes omheen stonden. Al was de rest prachtig en omdat 't zo'n mooi weer was, konden we ons kleurtje ook nog even bijwerken!

Na dit spectaculaire avontuur was het tijd om terug naar Auckland te gaan waar we vandaan weer naar Sydney vliegen. We hebben nog even lekker geshopt en het is ons zelfs gelukt om in 1 dag al onze campingspullen te verkopen!

Nu alleen de terugreis nog, al hadden we nog wel 2 dagen in Sydney en nu zelfs 5 dagen in Kuala Lumpur gepland dus we gaan er toch nog even van genieten! We zien jullie snel!

Sweet as! aye

Pictures:

• 28 April 2010 - 08:17

Hans:

Hé kids wat een mooie foto's weer. Dat badje ziet er ook wel lekker uit. Die lava lijkt nog erg warm, is dat ook zo? Ik zag hier en daar nog rook.
    xxx pap

• 28 April 2010 - 13:32

Amke:

Heel leuk weer!
    Succes met de terugreis en nu echt tot snel!

Xxx

• 28 April 2010 - 14:41

Kenny En Anne-Marie:

Mooie verhalen!!
    Héél veel plezier de laatste dagen...! Geniet ervan!!
    x

• 28 April 2010 - 17:18

Renee En Annelies:

Waauw, wat een afsluiting. Wat een reis! het was geweldig om te volgen.Dank jullie wel. Nog hele fijne dagen en een hele goede reis.Liefs van ons allemaal.

• 28 April 2010 - 19:13

Bram En Anke:

Geniet ervan de laatste daagjes!!!!

Tot volgende week donderdag!

Liefs, ons

• 28 April 2010 - 20:08

Hans En Miep:

't Ziet er prachtig uit. Wat een vergezichten...super. Gelukkig Suze dat je 't nog steeds kunt. We kijken uit naar weer een voorstelling!!! Gezellig.
    Tot gauw. xxxx

• 28 April 2010 - 20:14

Marjan En Louis:

Hoi Ruud en Suze,

wij zijn op vakantie als jullie terugkomen,dus jammer genoeg kunnen wij jullie niet meteen begroeten.Hierbij dus onze hartelijke groeten, een wel thuis en we komen wel een keer aan.
    Geniet ook nog even van de laatste dagen en dan weer NAAR HUIS.
    Groeten Louis en Marjan

• 29 April 2010 - 10:31

Tom En Wilma:

Mooi weer en mooie foto's
    Goede terugreis.

• 04 Mei 2010 - 13:49

Leo &Diny:

Ook jullie laatste verslag is geweldig. Wij zullen die verslagen gaan missen. Bedankt nog hiervoor.
    Maar het was gisteren ook weer erg leuk om jullie weer te ontmoeten.
    Groetjes,
    Leo&Diny