Brisbane & omgeving - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van ruudensuze - WaarBenJij.nu Brisbane & omgeving - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van ruudensuze - WaarBenJij.nu

Brisbane & omgeving

Door: wij

24 November 2009 | Australië, Port Macquarie

G'day,

Hier alweer het zesde verslag uit de serie 'Ruud en Suze op reis'.

Na de Withsunday Islands vertrokken we uit Airlie Beach. Na enkele uurtjes te hebben gereden, kwamen we aan in Eungella national Park, waar we als eerste de Finch Hatten Gorge bezochten. Eerst even zwemmen onderaan de waterval (in ijskoud water), waarna we een wandeling met veel trapjes langs de waterval omhoog maakten.
Hierna reden we verder het park in, 'n hele stijle berg op (waar de VAN 't nog even moeilijk mee had) en kwamen we uit bij de Broken River. Deze plek stond bekend omdat hier veel platypussen zitten. Na 'n half uur in het water te staren hadden we al veel schildpadden en 2 slangen gezien, maar van de platypussen ontbrak elk spoor. Natuurlijk kwamen ze pas voor de dag toen we de moet al op hadden gegeven en van plan waren om te gaan. We hebben nog wat mooie filmpjes gemaakt, maar foto's ontbreken helaas...

Op de weg terug was 't al aan het schemeren en werden allerlei dieren actief. Eerst kwamen we een overstekende koe tegen, daarna veel padden en ondertussen moesten we nog uitwijken voor een slang van 1,5-2meter (die Ruud uiteraard zag, maar Suze niet, zoals het altijd gaat bij slangen!)

Na anderhalve dag rijden kwamen we aan in het plaatsje Noosa, het plaatsje met de meeste rotondes op aarde. Na 'n halfuurtje in dit plaatsje te hebben rondgereden waren we dan ook 'kruusdol'...
Dit was een echt badplaatsje, dus we hebben hier heerlijk aan het strand gelegen, gezwommen en gegeten aan het strand. 's ochtends hebben we op Sunrise Beach om 4.45 uur de zonsopgang gekeken.

Onze volgende bestemming waren de Glass House Mountains. Een boel door vulkanische activiteit gevormde bergen die uit een bebost landschap omhoog steken. 't uitzicht was erg mooi, maar we besloten de wandelingen onderaan de bergen over te slaan.
We zochten weer een overnachtingsplek op in ons boek, die ons dit keer wel naar een hele gekke rustplaats bracht: 'n parkeer terrein achter een Caltex (benzine) station, waar ook allemaal bussen en trucks geparkeerd stonden. Die natuurlijk om 5 uur weer gingen rijden...

BRISBANE
Na drie keer de stad doorgereden te zijn, besloten we de VAN buiten 't centrum te parkeren en een buskaart te kopen. Dat ging een stuk gemakkelijker.
Bij de tourist information kregen we een route die ons alle hoogtepunten van Brisbane liet zien (hebben we ook nog wat cultuur gesnoven).

Met als grootste hoogtepunten:
- Dialogue (bronzen sculpturen)
- Around the Camp Fire
- Scrap Metal Kangaroos (the most photographed creatures in the city)
- Chat (aluminium handen)
- Suncorp Piazza (lagoon langs de rivier met fonteinen en een overkoepeling van bloemen)

Na heel wat uurtjes, heel wat kilometers afgelegd te hebben en bijna elk straatje doorgelopen te zijn, hielden we het voor gezien.

Voor de auto moesten we nog steeds een snelheidskabel regelen. We hebben alle slopen afgebeld en vonden er een voor 33AUD. 't was 'n hele speurtocht door de stad om er te komen en daar ging de speurtocht weer verder, want daar mochten we zelf zoeken uit welke VAN we de kabel wilde hebben (op een sloop van wel 4 voetbalvelden groot). Dus de kabel is in ons bezit, nu 'm d'r nog in laten zetten...

Als laatste gingen we nog 't uitgaans gebied van Brisbane verkennen: the Valley. Daarvoor moesten we eerst de Story Bridge over wandelen met spectaculair uitzicht over de stad. Het uitgaanscentrum was gezellig, maar kleiner dan verwacht. We eindigde in 'n te slechte karaoke bar, nee echt, het klonk helemaal nergens naar die zatte Australiers...

Net buiten de stad bezochten we vervolgens Deci Hill Koala Centre. Eerst hebben we echt ons best gedaan koala's in het wild te spotten. Na 'n half uurtje hadden we nog geen koala gezien, maar hadden we wel een stijve nek. Wel spotten we een wallaby met een jong in z'n buidel.
In 't koala centrum zagen we toen eindelijk echte koala's, als kun je het verschil met een knuffel niet zien: ze zijn super pluizig en bewegen bijna niet.

Tijd voor wat meer actie: Surfers Paradise. Een paradijs voor surfers met hoge lange golven (komen wij aan met ons body boardje...) 't was wel super vet! De golven waren zelfs zo goed dat je geen body board nodig had om een heel eind met de golven meegesleurd te worden. Na 'n paar uurtjes in het water en helemaal verrimpeld te zijn, reden we verder naar Byron Bay.

Hier was het uitgaansleven een stuk levendiger. Op straat stonden er verschillende bandjes te spelen (om naamsbekendheid te krijgen), heel gezellig, iedereen staat er omheen en te dansen. Daarna zijn we nog even 'n club ingegaan waar ook 'n leuke band stond te spelen. Toen deze club ook dicht ging hebben we bij de bottle shop nog maar een drankje gehaald, want toen we de bus weer in 'n donker straatje hadden gezet, was het 12 uur en was Ruud jarig, dus daar moest op geproost en gedronken worden!

De volgende ochtend eerst naar de supermarkt voor verjaardagsbenodigdheden: 'n grote chocoladetaart en BBQ worstjes! In 't park zijn we gaan ontbijten met gekookt ei en croissantjes en daarna gingen we op weg naar het nabijgelegen Lennox Head. Daar hebben we gezwommen in 'n meer met allemaal theeplanten aan de zijkant, waardoor het hele meer eigenlijk thee is. (en 't schijnt ook nog goed voor je huid te zijn!)
Die avond hebben we nog 'n paar uur moeten rijden op zoek naar 'n internetcafe om de volgende dag te kunnen skypen met 't thuisfront, waar de hele familie Ruud's verjaardag zat te vieren! Best apart dat iedereen je verjaardag viert en hier je verjaardag al voorbij is...

De volgende ochtend gingen we naar de grootste attractie van Coffs Harbour: the Big Banana. Alhoewel we ons nog steeds afvragen wat 't nu precies is, waren er veel kinderattracties, een rondleiding door 't banaanproces, en hebben wij er 'n lekkere bananen-smoothie gedronken.
Met 'n volle maag hebben we vervolgens een wandeling gemaakt op Mutton Bird Island, waar we geen vogels hebben gezien. En aan het eind van het eiland was een uitzichtpunt om walvissen te spotten, waar we geen walvissen hebben gezien. Dus maar op naar de volgende plaats: Nambucca Heads. Hier zagen we iets heel aparts: the V-Wall. Op de rotsen tussen de zee en 't land hebben mensen spreuken, namen en mooie schilderingen op de rotsen gemaakt.

Nu nog wat kleine plaatjes bezoeken, alvorens we de volgende grote plaats bereiken: Sydney.

Tot snel,

liefs ons

de foto's kun je bekijken op:

• 24 November 2009 - 08:02

Jacqueline:

Wederom geweldig, wat een mooie beestenboel daar! xxx mam

• 24 November 2009 - 08:25

Wilma:

Hallo,lieve mensen
    Nou dat ziet er weer heel mooi en spannend uit.Geniet maar lekker door.
    Suze van harte gefelisiteerd met je verjaardag morgen, een dikke knuffel voor jullie alle twee.groetjes van Tom en Wilma

• 24 November 2009 - 10:08

Tom:

Beste Suze en Ruud,

Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben en verder nog een fijne trip mogen hebben.
    Ik zie dat Wilma jullie al gefeliciteerd heeft.
    Nou nu ik dan.

Groetjes
    Tom en Wilma

• 24 November 2009 - 15:23

OMA:

wat een mooi en spannend verslag Wat maken jullie veel mee,leuk die koala beertjes zo kort bij en dan de kangeroes haast bij je in bed.Knuffel OMA

• 24 November 2009 - 17:30

Merel:

Hallo levensgenieters!
    wat ziet het er weer geweldig uit die foto's. dat strand..ow mijn god! ik zou natuurlijk daar een heel dagje ligge;)

Suusie alvast gefeliciteerd voor morgen! maak er een super leuke en gezellige dag van!
    misschien krijg je wel een slangetje van ruud..dan mis je die ook niet meer als hij hem wel ziet en jij niet;)

nog super veel plezier..en ik wacht weer op het volgende gewelidige verslag!

liefs merel

• 24 November 2009 - 20:36

Annelies En Dirk:

Wauw, weer mooi om naar te kijken, die prachtige foto's.

Suze, VAN HARTE GEFELICITEERD! Bij ons is het nog jouw oudjaarsavond, maar bij jullie ben je al jarig. Maak er een hele fijne dag van. Dikke kussen van ons allemaal.

• 24 November 2009 - 20:40

Henny:

Heej Ruud en Suze,
    Wat een geweldige avonturen en schitterende foto's!!!!!
    Suze, voor morgen een keifijne verjaardag daar in dat paradijs!!! Ruud jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd!!!!
    Maak er een leuke dag van morgen. Hele dikke kus voor jullie alletwee. Groetjes Henny, Vinc, Selke en Marin

• 25 November 2009 - 07:00

Marlijn:

Hallo Hallo vakantiegangers!

Suze, gefeliciteerd met je verjaardag! Wederom super mooie foto's en een leuk verhaaltje. Zou je voor mij zo'n koalabeer willen meenemen?
    tot de volgende mail!

xxx

• 25 November 2009 - 08:17

Chayen:

Suze!!! Gefeliciteerd met je verjaardag =D Echt wat een verhalen, ik ben jaloers!! Maar over 4 weekjes ben ik ook weg =D

Maak er een super mooie speciale dag van down under!!

Liefsxxx

• 25 November 2009 - 10:15

Jeanne En Alex:

He Suze en Ruud,

Allereerst allebei van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen nog. Wat een reis maken jullie en prachtige foto's erbij. Om jaloers op te worden. Geniet van deze dag en alle andere prachtige dagen dan genieten wij van jullie mooie verhalen. Een knuffel van ons.

• 25 November 2009 - 11:02

Oma Müskens:

Hoi, jongelui
    Suze, proficiat met je verjaardag en Ruud natuurlijk ook een beetje. Maak er maar een hele leuke dag van.
    Ik denk nog steeds aan jullie, denken jullie ook aan mij?
    Groetjes en liefs van oma.
    xxxxxxx doei

• 25 November 2009 - 14:16

Henk & Nicole :

Suze gefeliciteerd met je verjaardag!
    We hebben weer met plezier jullie verslag gelezen en de foto's waren ook super!

Liefs Henk & Nicole

• 25 November 2009 - 16:06

Mar10 Jerik & Renee.:

Hee Suze & Ruud, Suze Gefeliciteerd met je verjaardag, wat een geweldig verhaal weer en hele mooie foto's! tot mails! Groetjes Martien, Jerik & Renee.

• 25 November 2009 - 16:20

Mark:

Hallo avonturiers,
    Zo te lezen (en te zien op de foto's) maken jullie prachtige dingen mee, leuk om te horen.

Ook beiden hartelijk gefelicieerd met jullie verjaardag:D

Verder nog veel plezier samen daar en geniet ervan!

Groeten MarkG

• 25 November 2009 - 17:42

Marjan En Familie:

He hallo Suze en Ruud,wat een geweldig interessant verslag weer.Een hele dierentuin zo bij elkaar.En jullie hebben geweldig veel plezier samen leuk hoor geniet er nog maar goed van. Suze een hele fijne verjaardag lekker taartje natuurlijk en avondje stappen
    ( misschien ) of zo. Ook Ruud gefeliciteerd met je vriendin en verwen ze maar goed. Groetjes en een fijne dag nog.

• 25 November 2009 - 18:22

Chantal:

Er zijn er twee jarig (geweest) hoera, hoera!
    Dat kun je wel zien dat zijn jullie!

(Nog) Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen!

Groetjes, Chan

• 26 November 2009 - 18:42

Mar10:

Hoi Suze en Ruud, eindelijk ook even een bericht van mij. Verjaren aan de andere kant van de aardkloot. Heerlijk toch. Jullie verslagen GE - WEL - DIG. Wat een indrukken en ervaringen. Blijf genieten!!

Het avontuur begint altijd met een droom. Het gaat niet alleen om de reis die je maakt, maar ook om de sporen die je achter laat.

Goooluck, Mar10 from the Netherlands.

• 28 November 2009 - 20:16

Nikki:

Hej Lieverds,

Het klinkt weer allemaal prachtig! Hebben jullie een leuke verjaardag gehad! Lekkere taartjes gegeten?

Liefs Nikki

• 29 November 2009 - 13:47

Miep:

Voor de zoveelste keer jullie verslagen gelezen en foto's bekeken. Fantastic. Zoals jullie zelf al smsten:wat hebben jullie tslecht!! Lekker genieten. xxx van ons

• 29 November 2009 - 15:40

Sanne:

He lieve Suze en Ruud,
    Zo te zien vervelen jullie je niet. Foto's zijn er weer super uit! Wat een schattige knuffeltjes in de bomen...
    Veel plezier nog!
    Liefs Sanne

• 03 December 2009 - 04:02

Sjors En Eva:

Dag Reizigers!! We zijn ook aangekomen!! We zijn gister geland in Perth! Zaterdag halen we de camper op! We gaan een stuk onverharde weg nemen van WA naar Uluru dus maar goed dat we de 4wd hebben. Maar eerst de kust natuurlijk. Wij laten ons niet te veel leiden door de feestdagen want dan zijn we meer aant rijden dan wat anders. Het ziet er naar uit dat we met kerst ergens rond uluru zitten en oud op nieuw ergens in de buurt van Adelaide. Klink voor Eva erg bekend jullie verhalen! Geniet! Liefs